1月からスタートしたTour de Zwiftも、残すところ1ステージ(Stage 9)のみ。
地道に時間を見つけて、毎ステージ乗ってきたおかげだな。
Tour de Zwift Progress を見ると 6 / 9 stages complete... あれ?
今日時点で 8 / 9 が正しいはず。
仕方ないので、Zwiftのsupport センターに、修正依頼のメールを送付。
ポイントとして
- Zwift上に該当ステージのActivityログが残っていること
- 該当ステージを走り終えたあと、ZwiftからStage Completeのメールを受け取ったこと(受領メールの冒頭部分をコピー)
を伝えておいた。
これはあくまでも推測だけど、
Incompleteのステージに限っていうと、Activityログ名が
Zwift - Tour de Zwift - Stage 8 (A)
ではなく
Zwift - 01/26/2019
みたいになっちゃってるのが原因じゃないかなと。
Tour de Zwift終わってから、そのステージをクールダウンのためにしばらく走っていたからなー
もう一回、該当ステージを走ってもいいんだけどね。
後日返事も来て、Progressもちゃんと修正してもらえた。
Zwiftからの返答
Hey Kensuke,
Thanks for writing in!
I'm sorry to hear there was an issue completing the Tour de Zwift stage 3. I'm really sorry for how long it's taken for us to get back with you as we're in our busy season.
While we are unable to add the ride into your dashboard, I can go ahead and credit your progress bar. Please allow a couple of days for this to reflect on your account.
Additionally, we are offering two make-up days for all stages on Saturday, February 2nd and Sunday, February 3rd, 2019 if you would prefer to redo the stage.
In the meantime, good luck and feel free to reach back out with any further issues or concerns about the Tour de Zwift.
Ride On!
Eric W.
Member Experience Agent